X
MENU
Wat
Cursusaanbod
Klantervaringen
Opmerkingen
Tarieven
Voor wie
Onze doelgroep
(Jeugd)hulpverleners en maatschappelijk werkers
Raadsonderzoekers
Door wie
Onze trainers
Leren is leuk!
Waar
Bij u op kantoor óf online
Waar is NL-workshops in 2021?
Wie gingen u voor?
Contact
Colofon
Nuttige links
Zoeken
Wat vinden de deelnemers er zelf van?
Welk cursusonderdeel vond u het meest leerzaam?
Gemeente Texel - workshop Helder Schrijven:
Het geheel was goed.
De opbouw van brieven: piramidemodel. Schrijven in de actieve vorm.
De opbouw van een brief en de lijdende vorm.
Indeling van tekst: opbouw.
Ambtelijke taal, gaan zitten op de stoel van de lezer.
Op de stoel van de lezer, kern bovenaan, taalgebruik.
Het schrijven op 'feestniveau', niet blijven hangen in oude teksten.
Opbouw tekst en taalgebruik; in de praktijk kan ik dit goed gebruiken.
Opbouw brief: piramidemodel, kern, aanleiding, etc.
Leren van elkaars werk.
Je wordt met je neus op de feiten gedrukt. Praktijkvoorbeelden werken prima.
De oefeningen en de tekstcoaching.
Indeling van de brief en het taalgebruik 'feestje'
, omdat je dan minder juridisch schrijft.
Briefindeling, dit gebruik ik dagelijks!
OHRA - workshop Klantgericht Schrijven
Het zelf opstellen van een brief/mail met elkaar.
De opbouw van de brief, wanneer gebruik je iets en waar plaats je het in de brief.
Het opstellen van de inleiding: hiermee bepaal je grotendeels je brief.
Waterschap Zuiderzeeland - workshop Effectieve Beleidsteksten Schrijven
Alle onderdelen even leerzaam!
Opbouw van de tekst.
Centrale vraag en opzet van de tekst.
Open inschrijving - workshop Foutloos Nederlands
Spelling en d's en t's. Een fijne opfriscursus, goed toepasbaar in mijn functie.
Spelling, vooral van Engelse woorden.
Alles was leerzaam, lang geen Nederlands gehad dus hele goede opfriscursus.
De afwisseling was goed; de combinatie van uitleg en praktijk. Weer veel geleerd over spelling.
Bureau Jeugdzorg Gelderland - workshop Helder Rapporteren
Zelf tekst schrijven. Je gaat zien wat je fout doet.
Centrale vraag tekst beantwoorden; zet je goed aan het denken.
Wie is de lezer, wat is de kern en waarom schrijf ik deze tekst?
Theorie/oefeningen en piramidaal versus trechter.
Over opzet en opbouw tekst: piramide versus trechter.
De huiswerkopdracht; geeft inzicht in hoe je in de praktijk te werk gaat met je eigen valkuilen en kwaliteiten.
Het bespreken van eigen rapportages, omdat dat concreet is.
Kernachtig schrijven, opbouw rapport en formats bespreken.
Veel eye-openers! Lezer als uitgangspunt, piramide of trechter.
Verberg
Toon